سوالات پر تکرار
-
امروز پرونده من توسط هیئت اجرایی جذب دانشگاه تأیید شد. الان باید چه کنم؟
-
به شما تبریک میگوییم شما عضو خانواده یکی از بهترین دانشگاههای کشور شدهاید.
-
به عنوان اولین نکته، چنانچه اطلاع دارید در این مرحله از فرایند جذب، پرونده شما در داخل دانشگاه و توسط هیئت اجرایی جذب دانشگاه تأیید شده است و لذا دانشگاه صنعتی شریف این امکان را برای شما فراهم میسازد تا قبل از نهایی شدن فرایند رسمی استخدام شما، به صورت غیر رسمی در دانشگاه مشغول به فعالیت تماموقت شوید و از عمده مزایای شغلی خود بهرهمند گردید. با این حال چون هنوز تعدادی از مراحل استخدام شما در وزارت علوم باقی مانده است این نکته را در ذهن داشته باشید که شروع به کار غیر رسمی شما در دانشگاه متأسفانه از لحاظ استخدامی حقی برای شما ایجاد نمیکند و تا دریافت حکم استخدام پیمانی، به صورت رسمی امکان استفاده از عنوان استادیار دانشگاه صنعتی شریف را ندارید.
-
با در نظر داشتن نکته اخیر:
-
در اولین اقدام میبایست به دفتر دانشکده/پژوهشکدهای که قرار است در آنجا مشغول به فعالیت شوید مراجعه نمایید. (برای ورود به دانشگاه نیاز به هماهنگی است! به سوال: «ورود به دانشگاه / دانشکده / پژوهشکده» مراجعه نمایید.)
-
در دفتر دانشکده شما را راهنمایی خواهند کرد. اما به اختصار، به منظور تکمیل فرایندهای استخدامی، ابتدا شما را به اداره کارگزینی و امور بازنشستگی (در حال حاضر آقای حسین حاجی میرزایی ریاست اداره کارگزینی و امور بازنشستگی) ارجاع خواهند داد. (این اداره در ساختمان امور اداری-مالی دانشگاه قرار دارد. به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید.)
-
در این اداره مدارکی از شما خواسته خواهد شد و شما را به پلیس+10، مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، آزمایشگاه معتمد دانشگاه و همچنین دفتر امور مالی دانشگاه ارجاع خواهند داد. (برای جزئیات بیشتر به سوالات: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون»، «کارهای اداری مقدماتی و آزمایش اعتیاد» و «تکمیل فرم بیمه و دریافت حقوق علیالحساب» مراجعه نمایید.)
-
در این مرحله میتوانید برای دریافت اتاق کار و شماره تلفن در دانشکده/پژوهشکده اقدام نمایید. (به سوال: «دریافت اتاق کار، شماره تلفن و ثبت آن در سامانه سینا» مراجعه نمایید.)
-
در گام بعدی میبایست برای دریافت نشانی ایمیل و دسترسی به سایر سامانههای شریف اقدام نمایید. (به سوال: «شناسه شریف، دسترسی به ایمیل و سایر سامانههای شریف» مراجعه نمایید.)
-
برای دریافت کارت پرسنلی اقدام نمایید. (به سوال: «دریافت کارت پرسنلی و مزایای آن» مراجعه نمایید.)
-
در صورت تمایل به استفاده از پارکینگ شریف، درخواست نمایید. (به سوال: «پارکینگ شریف و امکان ورود خودرو به داخل دانشگاه» مراجعه نمایید.)
-
ترجیحاً در دفتر دانشکده تقاضای یک جلسه حضوری با ریاست دانشکده را داده و با رئیس دانشکده آشنا شوید. همچنین استاد منتور خود را بشناسید. (برای توضیح بیشتر به سوال: «استاد منتور خود را بشناسید» مراجعه نمایید.)
-
-
-
ورود به دانشگاه / دانشکده / پژوهشکده
-
پردیس مرکزی دانشگاه شریف چندین در ورودی دارد، اما درهای اصلی آن درب جنوبی در خیابان آزادی و در شمالی در خیابان قاسمی است. (برای توضیح بیشتر به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید.)
-
برای ورودی به پردیس اصلی و همچنین سایر پردیسها و ساختمانهای خارج پردیس اصلی دانشگاه اجازه ورود نیاز است. اساتید دانشگاه با ارائه کارت پرسنلی و یا تنها بر اساس شناخت همکاران حراست در کلیه اوقات اجازه ورود به دانشگاه را دارند. (برای دریافت کارت پرسنلی به سوال: «دریافت کارت پرسنلی و مزایای آن» مراجعه نمایید. برای آشنایی بیشتر با حراست دانشگاه به سوال «حراست دانشگاه کجاست؟ ارتباط شما با آن؟» مراجعه نمایید.)
-
با این حال برای نخستین ورود با توجه به عدم آشنایی پرسنل حراست با شما لازم است از قبل با دفتر دانشکده یا یکی از اساتید دانشگاه تماس گرفته و بخواهید برای ورود شما به دانشگاه هماهنگی لازم را انجام دهند.
-
-
نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون
-
در زیر نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون آن آورده شده است. بهروزترین نسخه این نقشه از طریق نشانی اینترنتی … قابل دسترسی است.
-
محل ایستگاههای مترو نزدیک دانشگاه، مراکز پلیس+10 نزدیک دانشگاه و آزمایشگاه معتمد دانشگاه (مرکز خدمات جامع سلامت فرمان فرمائیان) نیز روی نقشه مشخص شده است…
-
-
کارهای اداری مقدماتی و آزمایش اعتیاد
-
به عنوان اولین نکته، چنانچه اطلاع دارید در این مرحله از فرایند جذب، پرونده شما در داخل دانشگاه و توسط هیئت اجرایی جذب دانشگاه تأیید شده است و لذا دانشگاه صنعتی شریف این امکان را برای شما فراهم میسازد تا قبل از نهایی شدن فرایند رسمی استخدام شما، به صورت غیر رسمی در دانشگاه مشغول به فعالیت تماموقت شوید و از عمده مزایای شغلی خود بهرهمند گردید.
-
به منظور تکمیل مراحل استخدامی خود دانشکده شما را به اداره کارگزینی و امور استخدامی معرفی مینماید (در حال حاضر آقای حسین حاجی میرزایی ریاست اداره کارگزینی و امور بازنشستگی. این اداره در ساختمان امور اداری-مالی دانشگاه قرار دارد. به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید.)
-
در این اداره نامهای با موضوع «ارسال مدارک استخدامی» به شما خواهند داد که در آن از شما خواسته خواهد شد «سه قطعه عکس»، «روگرفت کارت پایان خدمت»، «برگ عدم سوء پیشینه» و «گواهی سلامت جسمانی» را به این اداره تحویل دهید. برای سه مورد آخر به شما سه نامه جدا خواهند داد.
-
برای دریافت تأیید وضعیت نظام وظیفه و همچنین عدم سوء پیشینه میبایست دو نامه مربوطه را به یکی از مراکز پلیس+10 برده و مراحل اداری مربوطه را در آنجا ادامه دهید. (در نزدیکی دانشگاه تعدادی مرکز پلیس+10 وجود دارد. برای دیدن محل این مراکز به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید.) توجه کنید نتایج این استعلامها مستقیماً به دانشگاه ارسال میشود و شما نیاز به اقدام دیگری ندارید.
-
در ادامه جهت انجام معاینات پزشکی (سلامت جسمی و روانی) و عدم اعتیاد، ابتدا میبایست نامه دریافتی از اداره کارگزینی و امور بازنشستگی را به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه برده و سپس نامهای برای انجام آزمایش عدم اعتیاد در آزمایشگاه معتمد دانشگاه (مرکز خدمات جامع سلامت فرمان فرمائیان در خیابان آذربایجان) دریافت نمایید. نشانی این آزمایشگاه در پاسخ به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» وجود دارد.
-
یک قطعه عکس جهت ضمیمهشدن به نامه دریافتی از مرکز درمان دانشگاه به همراه داشته باشید.
-
توجه کنید معمولاً نتیجه این آزمایش سریع مشخص شده و لازم است شخصا مجددا به آن آزمایشگاه مراجعه نموده و نتیجه را دریافت و به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه ارائه و سپس نامه تأییدیه این مرکز را به اداره کارگزینی و امور بازنشستگی تحویل دهید.
-
-
تکمیل فرم بیمه و دریافت حقوق علیالحساب
-
پس از انجام کارهای اداری مقدماتی و آزمایش اعتیاد، میبایست برای برقرار شدن حقوق ماهیانه و بیمه درمان و بازنشستگی خود اقدام نمایید.
-
با توجه به آن که در این مرحله هنوز حکم استخدامی ندارید دانشگاه به صورت علیالحساب مبلغی در حدود حقوق استادیار پایه یک (منهای بیمه و مالیات) به حساب شما واریز مینماید. (برای جزئیات بیشتر به سوال: «کمی بیشتر درباره حقوق علیالحساب…» مراجعه نمایید.)
-
برای برقراری حقوق علیالحساب خود میبایست ابتدا نامهای به ریاست دانشکده نوشته (دستنویس هم کفایت میکند) و تقاضای برقراری حقوق علیالحساب خود را نمایید.
-
پس از تحویل این نامه به دفتر دانشکده، ظرف چند روز از طرف دانشگاه به شما اطلاع داده میشود که به مدیریت امور مالی اداره دریافت و پرداخت مراجعه نموده و فرم اطلاعات بیمه پایه خود که تا قبل از رسمی شدن بیمه تأمین اجتماعی است را تکمیل نمایید. لازم به ذکر است میبایست در بانک ملت حساب داشته و کد شبای آن را به همراه داشته باشید. (برای جزئیات بیشتر در ارتباط با بیمه به سوال: «بیمه پایه و تکمیلی» مراجعه نمایید.)
-
امضای نهایی در این مرحله توسط مدیر سرمایه انسانی و پشتیبانی دانشگاه (که در حال حاضر آقای دکتر پیرچراغی هستند) انجام میپذیرد.
-
پس از تکمیل این فرم میبایست در انتهای هر ماه حقوق علیالحساب ماه گذشته را دریافت نمایید.
-
-
شناسه شریف، دسترسی به ایمیل و سایر سامانههای شریف
-
به عنوان یک راهنمایی کلی، هر گاه در ارتباط با سامانههای شریف سوالی داشتید به آقای مهندس محسنی (mohseni@sharif.edu) ایمیل زده و از ایشان راهنمایی بخواهید.
-
به عنوان عضو هیئت علمی شما امکان داشتن یک آدرس ایمیل با نشانی @sharif.edu خواهید داشت که از طریق نشانی webmail.sharif.edu در دسترس است.
-
ابتدا باید کد استادی دریافت کنید…
-
-
دریافت کارت پرسنلی و مزایای آن
-
برای تسهیل ورود و خروج به دانشگاه و همچنین استفاده از امکاناتی نظیر استخر دانشگاه پیشنهاد میکنیم برای دریافت کارت پرسنلی خود اقدام نمایید.
-
برای دریافت کارت پرسنلی میبایست به خانم الهامی در مدیریت امور اداری (اداره کارگزینی و امور بازنشستگی- کارشناس حضور و غیاب) به نشانی e.elhami@staff.sharif.edu ایمیلی حاوی مشخصات و عکس پرسنلی خود ارسال نمایید.
-
برای دریافت کارت نیز میتوانید از طریق تلفن 02166164420 با ایشان هماهنگ نمایید. توصیه میکنیم به صورت تلفنی یا حضوری پیگیری نمایید!
-
اطلاعات مورد نیاز جهت صدور کارت پرسنلی: نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و شماره تماس
-
-
آیا اعضای هیئت علمی ورود و خروج خود را ثبت میکنند؟
-
هر چند شما به عنوان یک عضو هئیت علمی تمام وقت دانشگاه موظف به حضور در محیط دانشگاه هستید (برای جزئیات بیشتر به سوال: «مسئولیتها و اختیارات؟ امکان استفاده از عنوان هیئت علمی…» مراجعه نمایید) اما نیازی به ثبت حضور و ورود و خروج خود در دانشگاه نیست.
-
-
دریافت اتاق کار، شماره تلفن و ثبت آن در سامانه سینا
-
بلافاصله پس از تأیید پرونده شما توسط هیئت اجرایی جذب دانشگاه، میتوانید به دفتر دانشکده/پژوهشکده محل استخدام خود مراجعه نموده و از آنها تقاضای دریافت اتاق کار نمایید.
-
در صورتی که اتاق کار شما تلفن ثابت نداشته باشد میتوانید از طریق دفتر دانشکده/پژوهشکده محل استخدام برای دریافت شماره تلفن اختصاصی خود اقدام نمایید.
-
توجه کنید برای تهیه و نصب تابلو به نام شما در پشت در اتاق کار خود میبایست به دفتر دانشکده/پژوهشکده مراجعه نمایید.
-
با ارسال ایمیل به آقای محسنی (mohseni@sharfi.edu) برای ثبت اطلاعات اتاق کار و شماره تلفن خود در سامانه سینا اقدام نمایید. (برای آشنایی بیشتر با سامانه سینا به سوال: «مهمترین سایتهای دانشگاه که با آنها سر و کار خواهید داشت؟» مراجعه نمایید.)
-
-
افزوده شدن نام و مشخصات شما به بورد و سایت دانشکده
-
بلافاصله پس از شروع به کار در دانشگاه و تعیین محل اتاق و شماره تماس خود میتوانید درخواست اضافهشدن نام و مشخصاتتان در بورد و سایت دانشکده را بدهید.
-
این عمل توسط مسئول سامانه جامع هیئت علمی دانشکده/پژوهشکده انجام میپذیرد.
-
بدین منظور ابتدا به دفتر دانشکده/پژوهشکده خود مراجعه نموده تا مسئول سامانه جامع هیئت علمی در دانشکده/پژوهشکده خود را بشناسید.
-
مسئول سامانه جامع هیئت علمی دانشکده/پژوهشکده از شما خواهند خواست عکس پرسنلی، نام کامل فارسی و انگلیسی، شماره اتاق، شماره تلفن و اولویتهای پژوهشی خود را به ایشان ایمیل کنید تا ترتیب اضافهشدن نام و مشخصاتتان در بورد و سایت دانشکده داده شود. (برای توضیحات بیشتر در ارتباط با نحوه دریافت اتاق کار و تلفن به سوال: «دریافت اتاق کار، شماره تلفن و ثبت آن در سامانه سینا» مراجعه نمایید.)
-
توجه کنید برای تهیه و نصب تابلو به نام شما در پشت در اتاق کار خود میبایست به دفتر دانشکده/پژوهشکده مراجعه نمایید.
-
-
پارکینگ شریف و امکان ورود خودرو به داخل دانشگاه
-
امکان ورود خودرو شخصی خود به پردیسهای دانشگاه را ندارید.
-
تنها برای افراد با شرایط خاص و همچنین اعضای هیئت علمی بالای 65 سال امکان ورود خودرو به داخل دانشگاه وجود دارد.
-
با توجه به بعد مسافت بین برخی از ساختمانهای دانشگاه، یک سرویس حمل و نقل رایگان در محیط دانشگاه با اولویت افراد دارای محدودیت حرکتی پیشبینی شده است. برقراری این خدمت توسط مدیریت سرمایه انسانی و پشتیبانی دانشگاه انجام پذیرفته است و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد میگردد با این مرکز مکاتبه نمایید.
-
برای آشنایی و استفاده از امکانات پارکینگ دانشگاه که در قسمت شمالی دانشگاه واقع شده میبایست از طریق سامانه refahi.sharif.ir اقدام نمایید.(برای دیدن محل پارکینگ دانشگاه روی نقشه به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید.)
-
-
استاد منتور خود را بشناسید
-
در طرح جدید دانشگاه، برای اساتید نوورود یکی از اساتید باسابقه همان دانشکده/پژوهشکده مرکز فعالیت آنها به عنوان استاد منتور در نظر گرفته میشود.
-
اساتید نوورود میتواند در آغاز کار خود سوالات و ابهامات خود را با استاد منتور خود در میان گذاشته و از او راهنمایی بگیرند.
-
برای آشنایی با استاد منتور خود به ریاست دانشکده/پژوهشکده محل استخدام خود مراجعه نمایید.
-
-
دریافت گواهی اشتغال به خدمت
-
تا قبل از صدور حکم پیمانی، میتوانید با مراجعه حضوری به اداره کارگزینی و امور بازنشستگی (در حال حاضر آقای حسین حاجی میرزایی ریاست اداره کارگزینی و امور بازنشستگی) از ایشان تقاضای دریافت گواهی اشتغال به خدمت نمایید. (این اداره در ساختمان امور اداری-مالی دانشگاه قرار دارد. به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید.)
-
-
آیا دانشگاه در بدو ورود کامپیوتر در اختیار ما میگذارد؟
-
پاسخ این سوال در حالت کلی منفی است.
-
با اینحال میتوانید به دفتر دانشکده/پژوهشکده محل کار خود مراجعه نمایید. ممکن است برخی دانشکدهها/پژوهشکدهها امکانات ویژهای برای اساتید نوورود خود داشته باشند.
-
-
غذا در شریف
-
غذای اعضای هیئت علمی به صورت آزاد بوده و یارانه ای به آن تعلق نمی گیرد.
-
سالن اختصاصی غذاخوری اساتید و کارمندان دانشگاه در طبقه دوم ساختمان تغذیه واقع شده است.
-
در محیط دانشگاه و محله های پیرامون دانشگاه نیز رستوران ها و مراکز تهیه غذای مناسب وجود دارد.
-
برای دیدن محل ساختمان تغذیه و سایر رستوران ها و مراکز تهیه غذای دانشگاه و اطراف دانشگاه به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید.
-
-
مسجد و نمازخانه
-
مسجد دانشگاه در ضلع جنوبی دانشگاه، نزدیک درب اصلی واقع شده است.
-
در پردیس شمالی دانشگاه، ساختمان جدید آموزش، طبقه -1 نیز نمازخانه ای وجود دارد.
-
برای دیدن محل مسجد دانشگاه و نمازخانه ساختمان جدید آموزش به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید.
-
-
کتابخانه مرکزی و امکانات پژوهشی دانشگاه
-
برای دیدن محل کتابخانه روی نقشه به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید.
-
-
استخر و سایر امکانات ورزشی شریف
-
دانشگاه شریف دارای چندین مجموعه ورزشی است که به افراد (دانشجویان، اساتید و کارمندان) و همچنین تیم های ورزشی خدمت رسانی می کنند.
-
استخر دانشگاه شریف که در سال 1388 تأسیس شده است یکی از استخرهای مدرن و زیبا در کشور بوده و استفاده از آن را به شما توصیه می کنیم. با در دست داشتن کارت پرسنلی خود می توانید از تخفیف ویژه اساتید (نزدیک 80% تخفیف) بهره مند شوید. (توجه کنید سانس ویژه اساتید نیز وجود دارد.)
-
سالن داخلی دانشگاه (سالن مرحوم جباری) و سالن چند منظوره نیز خدمت مختلف ورزشی را ارائه می نمایند. برای توضیحات بیشتر به نشانی اینترنتی ورزش و تندرستی دانشگاه یا کانال تلگرام Sharif Sport مراجعه نمایید.
-
به صورت ویژه برنامه ورزشی آمادگی جسمانی آقایان که نزدیک 30 سال است در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در بازه زمانی 18:00-16:30 در سالن مرحوم جباری برگزار می شود را توصیه می نماییم.
-
برای دیدن محل استخر و سایر سالن های ورزشی دانشگاه روی نقشه به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید. تلفن استخر: 54-66069647
-
-
امکانات تفریحی و اقامتگاهی شریف
-
کیش
-
پره سر
-
اُپارک
-
-
مرکز درمان دانشگاه و سایر مراکزی که دانشگاه با آنها قرارداد دارد
-
مرکز بهداشت و درمان دانشگاه در پردیس مرکزی دانشگاه واقع شده است.
-
در مرکز بهداشت و درمان دانشگاه امکان مراجعه به پزشک عمومی، چشم پزشک و دندان پزشک با تخفیف؟ وجود دارد.
-
همچنین، در این مرکز داروخانه نیز دارد
-
دانشگاه شریف همچنین مرکز مشاوره ای با روان شناسان و روان پزشکان حاذق دارد که می توانید به آن ها مراجعه نموده یا در موارد لزوم دانشجویان خود را به این مرکز ارجاع نمایید.
-
افزون بر این دانشگاه با برخی مراکز درمانی کشور نظیر … قرارداد دارد.
-
برای دیدن محل این مراکز روی نقشه به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید.
-
-
مرکز پردازش سریع (HPC) شریف
-
مرکز پردازش سریع HPC شریف با سرورها و تجهیزات قدرتمند محاسباتی خود امکانات پردازشی ویژهای فراهم میسازد که اساتید و دانشجویان شریف میتوانند با هزینههایی بسیار کم از این امکانات برخوردار شوند.
-
توضیحات بیشتر…
-
برای کسب اطلاعات بیشتر به پیوند مرکز پردازش سریع شریف مراجعه نمایید.
-
-
امکان دریافت گواهی کسر از حقوق پیش از دریافت کد مستخدم؟
-
با توجه به آنکه تا پیش از دریافت حکم استخدام پیمانی خود، ارتباط شما با دانشگاه رسمیت ندارد و پرداختی دانشگاه به شما نیز حقوق علیالحساب است، امکان دریافت گواهی کسر از حقوق پیش از دریافت کد مستخدم ندارید. (برای توضیحات بیشتر در ارتباط با حقوق علیالحساب به سوالات: «تکمیل فرم بیمه و دریافت حقوق علیالحساب» و «کمی بیشتر درباره حقوق علیالحساب…» مراجعه نمایید.)
-
البته در صورت نیاز امکان دریافت گواهی اشتغال به خدمت از دانشگاه را دارید. (برای توضیحات بیشتر به سوال: «دریافت گواهی اشتغال به خدمت» مراجعه نمایید.)
-
-
وام و سایر تسهیلات
-
متاسفانه تا پیش از دریافت کد مستخدم امکان دریافت گواهی کسر از حقوق و در نتیجه دریافت وامها و تسهیلاتی که نیاز به این مدرک دارند را ندارید. (برای توضیحات بیشتر به سوال: «امکان دریافت گواهی کسر از حقوق پیش از دریافت کد مستخدم؟» مراجعه نمایید.)
-
توجه کنید در صورت نیاز امکان دریافت گواهی اشتغال به خدمت از دانشگاه را دارید. (برای توضیحات بیشتر به سوال: «دریافت گواهی اشتغال به خدمت» مراجعه نمایید.)
-
البته دانشگاه راهکاری برای دریافت وام ودیعه مسکن پیش از دریافت کد مستخدم را دارد که بدین منظور لازم به اداره امور مالی مراجعه نمایید…
-
سایر تسهیلات…
-
-
کمی بیشتر درباره حقوق علیالحساب؛ آیا دانشگاه واریزیهای دیگری نیز در این دوره دارد؟
-
در زمان شروع به کار، چون هنوز کد مستخدم ندارید دانشگاه نمیتواند حقوق رسمی شما را واریز نماید. (برای توضیح بیشتر به سوال: «تکمیل فرم بیمه و دریافت حقوق علیالحساب» مراجعه نمایید.)
-
با توجه به آنکه دریافت کد مستخدم معمولا زمان بسیار زیادی طول میکشد، برای جبران این مسئله، دانشگاه به صورت علیالحساب مبلغی به حساب شما واریز میکند. (البته دانشگاه مالیات و حق بیمه بازنشستگی و درمان شما را نیز پرداخت مینماید. برای توضیح بیشتر به سوال: «بیمه پایه و تکمیلی» مراجعه نمایید.)
-
زمانی که کد مستخدم خود را دریافت نمایید مابهالتفاوت حقوق واقعی و علیالحساب خود را دریافت خواهید کرد.
-
در این مدت ممکن است دانشگاه به منظور کمک به اساتید نوورود مبالغی را تحت عنوان پژوهانه به حساب شما واریز نماید.
-
همچنین در برخی مناسبتها نیز دانشگاه به رسم هدیه کارتهای هدیه به اعضای هئیت علمی خود اهدا مینماید.
-
-
بیمه پایه و تکمیلی
-
مطابق قانون و به منظور بهرهمندی از مزایای درمانی و بازنشستگی، از زمان شروع به کار میبایست تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرد.
-
بدین منظور میبایست ابتدا فرم مربوط به بیمه پایه (که تا پیش از رسمی شدن قرارداد فقط بیمه تأمین اجتماعی است) را تکمیل نمایید. (برای توضیحات بیشتر به سوال: «تکمیل فرم بیمه و دریافت حقوق علیالحساب» مراجعه نمایید.)
-
امکان پیگیری سابقه بیمه خود از طریق سامانه تأمین اجتماعی به نشانی account.tamin.ir/auth/login را دارید.
-
از طریق سامانه تأمین اجتماعی با بارگذاری مدارک هویتی وابستگان درجه اول، امکان بیمه کردن این افراد را نیز خواهید داشت.
-
ثبت اطلاعات بیمه بازنشستگی شما معمولا زمانبر است.
-
امکان بررسی وضعیت بیمه پایه شما و وابستگان شما از طریق سامانه تأمین اجتماعی میسر است.
-
با توجه به حذف دفترچه بیمه درمانی، تنها با شماره ملی خود امکان دریافت مزایای بیمه را دارید.
-
با توجه به هزینههای گزاف درمان و پوشش محدود بیمههای پایه توصیه اکید میکنیم در یکی از طرحهای بیمه تکمیلی دانشگاه شرکت نمایید.
-
معمولا اواخر تابستان بیمهگذار سال آینده دانشگاه تعیین شده و امکان تمدید یا درخواست بیمه فراهم میگردد. به ایمیلهای دریافت بابت بیمه تکمیلی در ماههای مرداد و شهریور توجه ویژهای نمایید.
-
دانشگاه 50% حق بیمه شما و وابستگانتان را پرداخت میکند و مابقی نیز از حقوق (علیالحساب) شما کسر میگردد.
-
برای درخواست بیمه تکمیلی لازم است به ساختمان امور اداری-مالی دانشگاه مراجعه نمایید. (برای دیدن محل این مرکز روی نقشه به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید.)
-
-
صندوق آتیه
-
دانشگاه با صندوق آتیه قراردادی برای سرمایهگذاری دارد که به اندازه درصدی از حقوق خود که تعیین مینمایید به سرمایه شما افزوده و همه را از طرف شما سرمایهگذاری مینماید…
-
-
مهمترین سایتهای دانشگاه که با آنها سر و کار خواهید داشت؟
-
سامانه سینا sina.sharif.edu محلی برای دسترسی یکجا به بسیاری از سامانههای دیگر دانشگاه است.
-
از طریق این سایت میتوانید به موارد متعددی نظیر نشانی وبسایت دانشکدهها، پژوهشکدهها، مراکز، معاونتها و همچنین موارد زیر دسترسی بیابید:
-
سامانه مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شریف (ictc.sharif.edu)
-
سیستم آموزش (edu.sharif.edu) / سیستم مرکز آموزشهای آزاد (pedu.sharif.edu)
-
سامانه درسافزار شریف (cw.sharif.edu) / درسافزار آزاد شریف (ocw.sharif.edu)
-
ایجاد وبسایت شخصی و انتقال اطلاعات (sina.sharif.edu/filetransfer.php)
-
سامانه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه (vpaa.sharif.edu)
-
سامانه پارکینگ (refahi.sharif.edu) / برنامه غذایی سالن اساتید (dining.sharif.edu)
-
امور مالی (finance.sharif.edu) / حقوق و دستمزد (mali.sharif.ir) / مدیریت امور اداری (edari.sharif.edu)
-
سامانه حوزه ریاست دانشگاه (president.sharif.edu)
-
چارت سازمانی و مدیران دانشگاه (admins.sharif.edu)(sina.sharif.edu/nemoodar.php)
-
-
راهنمای اتصال به اینترنت، سامانه Net2 چیست؟
-
برای اتصال به اینترنت دانشگاه لازم است شناسه شریف داشته باشید. (برای توضیح بیشتر به سوال: «شناسه شریف، دسترسی به ایمیل و سایر سامانههای شریف» مراجعه نمایید.)
-
در محیط دانشگاه ابتدا به سامانه net2.sharif.edu مراجعه نمایید و سپس با وارد کردن شناسه شریف و رمز ورود به اینترنت دسترسی خواهید یافت.
-
توجه داشته باشید این سامانه هر 8 ساعت یکبار نیاز به ورود مجدد دارد.
-
با شناسه شریف شما حداکثر 3 دستگاه امکان اتصال همزمان به اینترنت را دارند.
-
در ضمن توجه داشته باشید حجم اینترنت ماهانه شما نامحدود نیست.
-
برای بررسی حجم باقیمانده از اینترنت ماهانه خود به نشانی: bw.ictc.sharif.edu مراجعه نمایید.
-
-
سامانه اتصال از راه دور (VPN) شریف
-
با توجه به آنکه برخی از خدمات الکترونیک دانشگاه تنها در محیط دانشگاه قابل عرضه هستند، برای دسترسی به این خدمات در خارج از محیط دانشگاه میتوانید از سامانه اتصال راه دور (VPN) شریف استفاده نمایید.
-
برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از VPN شریف در محیطهای مختلف (ویندوز، اندروید، iOS و Mac) میتوانید به پیوند راهنمای-اتصال-راه-دور-به-شبکه-دانشگاه مراجعه نمایید.
-
-
سامانه edu چیست؟
-
سامانه آموزش دانشگاه، سامانه edu است (edu.sharif.edu) که پرتال اصلی دسترسی به امور ثبت و نام دانشجویان، خدمات آموزشی، امور کارنامه، تحصیلات تکمیلی، لیستهای دانشکده، حقالتدریس و امکانات دیگری است که به عنوان مدرس یا استاد راهنمای دانشجویان به آنها احتیاج دارید.
-
برای دسترسی به سامانه edu به کد استادی و رمز سامانه edu نیاز دارید.
-
برای اطلاع از تغییراتی که در سامانه edu شما رخ میدهد و همچنین دریافت پیامکهای اطلاعرسانی یا پیامکهای تأیید ثبت نمره حتما از بهروزبودن نشانی ایمیل و شماره تلفن همراه خود در سامانه edu اطمینان کسب نمایید.
-
برای داشتن کد استادی و رمز سامانه edu…
-
-
سامانه vclass چیست؟
-
سامانه vclass خدمتی است که دانشگاه به عنوان کلاس مجازی (جایگزین داخلی خدمات Google Meet یا Zoom) در اختیار اساتید قرار میدهید.
-
هر یک از اساتید میتواند یک کلاس مجازی اختصاصی داشته باشد که نشانی آن به صورت vc.sharif.edu/ch/ABC است که ABC با شناسه شریف استاد جایگزین میگردد.
-
استاد در کلاس مجازی خود بالاترین نقش یعنی نقش مدیر را داشته و امکان کنترل وضعیت سایر کاربران کلاس را دارد.
-
برای دریافت کلاس مجازی میبایست با در اختیار داشتن کد استادی خود به نشانی elearning@sharif.edu ایمیل درخواست بزنید.
-
افزون بر این، برای هر درس در هر ترم تحصیلی امکان داشتن کلاس مجازی ویژه وجود دارد که توسط سامانه CW ایجاد شده و به صورت خودکار دستیاران درس را با سطح دسترسی اپراتور به کلاس درس اضافه میکند. (برای توضیح بیشتر به سوال: «درسافزار شریف (CW)» مراجعه نمایید.)
-
-
درسافزار شریف (CW)
-
درسافزار شریف (CW) سامانهای است که امکان مدیریت برخط دروس را فراهم میسازد و محیطی برای اشتراکگذاری محتواهای مختلف، تحویل تمرین، برگزاری مجازی امتحان، اتصال به کلاس مجازی اختصاصی دروس (برای توضیح بیشتر به سوال: «سامانه vclass چیست؟» مراجعه نمایید) و قابلیتهای متعدد دیگر را فراهم میسازد.
-
در درسافزار شریف امکان تعریف سطوح مختلف دسترسی برای دانشجویان و دستیاران آموزشی هم وجود دارد.
-
برای ارتباط با پشتیبانی این سامانه با ایمیل elearning@sharif.edu مکاتبه نمایید.
-
برای توضیح بیشتر در ارتباط با درسافزار شریف و نحوه استفاده از آن به صفحه راهنمای استفاده از سامانههای آموزش الکترونیکی مراجعه نمایید.
-
-
درسافزار آزاد شریف (OCW)
-
درسافزار آزاد (OCW) شریف، یکی از سامانههای مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شریف است که امکان دسترسی رایگان به محتواهای متنوعی که توسط برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه فراهم شدهاند را فراهم میسازد.
-
به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه امکان ضبط حرفهای و ارسال محتوای کلاس درس خود (پس از تأیید محتوا) را در سامانه OCW دارید.
-
برای ضبط حرفهای کلاسهای خود میتواند از امکانات کلاسهای آموزش الکترونیکی و استودیوهای تولید محتوای دانشگاه استفاده نمایید.
-
نشانی دفتر مرکزی و استودیوهای تولید محتوای مرکز آموزشهای الکترونیک دانشگاه از نشانی «تماس با ما»ی مرکز آموزشهای الکترونیک دانشگاه در دسترس است. (برای دیدن محل این مرکز روی نقشه به سوال: «نقشه دانشگاه و محلههای پیرامون» مراجعه نمایید.)
-
برای توضیحات بیشتر به نشانی پرسشهای متداول سامانه OCW مراجعه نمایید.
-
-
وبسایت شخصی و بهروزرسانی آن
-
به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف امکان داشتن وبسایت شخصی اختصاصی زیرمجموعه سایت دانشگاه را دارید.
-
در صورتی که نشانی ایمیل شما myusername@sharif.edu باشد نشانی وبسایت شخصی شما sharif.edu/~myusername خواهد شد.
-
برای آشنایی با نحوه ایجاد و بهروزرسانی وبسایت شخصی خود به نشانی ایجاد وبسایت شخصی و انتقال اطلاعات مراجعه نمایید.
-
توصیه میکنیم وبسایت شخصی خود را به روز نمایید، چرا که یکی از مهمترین راههای معرفی دانشگاه در عرصه ملی و بینالمللی وبسایت اساتید دانشگاه است. به روز بودن وبسایت شما بر ارتقا و تبدیل وضعیت استخدامی شما هم تأثیرگذار است.
-
-
سامانه Latex شریف چیست؟
-
یکی از سرویسهای اینترنتی که توسط دانشگاه در اختیار اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه قرار گرفته است سرویس آنلاین Latex است که از طریق نشانی latex.sharif.edu/login و با اطلاعات اکانت شریف در دسترس است.
-
این سرویس معادل ایرانی سرویس معروف Overleaf است که با توجه به قرارگیری سرورهای آن در دانشگاه و در داخل کشور، سرعت پردازش بسیار بالاتری نسبت به نسخه خارجی خود دارد.
-
همچنین در این سرویس خدمات مربوط به نگارش به زبان فارسی نیز اضافه شده است و آن را برای نگارش متون فارسی مناسب ساخته است.
-
سرویس مشابهی نظیر این سرویس برای کاربران خارج دانشگاه تحت نام TexReady نیز فراهم شده است که از طریق نشانی www.texready.ir قابل دسترسی است.
-
-
سامانه اتوماسیون (saba) شریف
-
سامانه اتوماسیون اداری دانشگاه شریف (saba) با نشانی saba.sharif.edu قابل دسترسی است که در آن امکان ارسال درخواستهای اداری، دسترسی به احکام استخدامی و فیش حقوقی و مواردی از این دست را خواهید داشت.
-
برای فعال شدن اشتراک و دریافت نام کاربری و رمز عبور خود میبایست از دفتر دانشکده بخواهید برای شما درخواست بدهند.
-
دفتر دانشکده از شما خواهد خواست نمونه امضای خود با کیفیت بالا به فرمت pdf و با پسزمینه سفید برای آنها بفرستید تا در سامانه اتوماسیون اداری ثبت گردد.
-
-
FTP دانشگاه و نرمافزارهای موجود
-
فایل سرور دانشگاه که از طریق شبکه داخلی دانشگاه یا با کمک VPN شریف قابل دسترسی است حاوی حجم عظیمی از نرمافزارها، ویدیوهای آموزشی/ غیر آموزشی و سایر انواع فایلهاست که ممکن است به آنها احتیاج داشته باشید. (برای آشنایی بیشتر با VPN شریف به سوال: «سامانه اتصال از راه دور (VPN) شریف» مراجعه نمایید.)
-
نشانی دسترسی به FTP دانشگاه ftp.sharif.edu است اما چنانچه در پیوند sina.sharif.edu/ftp.htm توضیح داده شده است بهتر است از مرورگر وب برای دسترسی به ftp استفاده نکنید بلکه در سیستم عامل ویندوز در منوی بالای محیط This-PC (یا My Computer در نسخه 7 ویندوز) عبارت ftp.sharif.edu را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید.
-
برای توضیحات بیشتر به پیوند sina.sharif.edu/ftp.htm مراجعه نمایید.
-
-
مسئولیتها و اختیارات؟ امکان استفاده از عنوان هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف پیش از دریافت حکم؟
-
وجه داشته باشید از نظر دانشگاه فرایند استخدام شما نهایی شده است اما پیش از دریافت کد مستخدم و حکم رسمی، امکان استفاده رسمی از عنوان هیئت علمی دانشگاه شریف را برای مواردی نظیر گرفتن پروژه از صنعت نخواهید داشت.
-
اختیارات…
-
مطابق فصل چهارم آییننامه استخدامی اعضای هئیت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مورخ 27 اسفند 1390:
-
ساعت خدمت اعضا 40 ساعت در هفته میباشد
-
اعضای تماموقت مکلفند در ساعات خدمت تعیین شده خود، حسب مورد در محل خدمت خود حضور یابند و وظایف محول را انجام دهند.
-
-
مطابق همان فصل آییننامه فوق، تکالیف و وظایف بر شش فعالیت زیر استوار است:
-
فعالیت فرهنگی، تربیتی و اجتماعی
-
فعالیت آموزشی (نظری و عملی)
-
فعالیت پژوهشی و فناوری
-
فعالیت علمی و اجرایی
-
راهنمایی دانشجو و سایر خدمات دانشگاهی
-
همکاری تخصصی با حوزه کاربردی مرتبط
-
-
-
اهم مسئولیتهای استادیار آموزشی از منظر آییننامه استخدامی
-
مطابق فصل چهارم آییننامه استخدامی اعضای هئیت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مورخ 27 اسفند 1390:
-
تدریس در دانشگاه
-
پژوهش و فناوری
-
به عهده گرفتن مسئولیت راهنمایی و پاسخگویی به سوالات دانشجویان
-
راهنمایی و مشاوره پایاننامهها و رسالههای دانشجویی
-
خدمات آزمایشگاهی یا کارگاهی و آمادهسازی آنها یا عملیات صحرایی
-
حضور در شوراها و کمیتهها و هیئتهای ممتحنه ذیربط
-
مشارکت و حضور در فعالیتها و کارگاههای آموزشی و فرهنگی و دانشافزایی
-
شناسایی مسائل و چالشهای کاربردی و تبدیل آن به پروژههای کاربردی
-
انجام سایر وظایفی که از طرف مدیر گروه و رئیس دانشکده و یا رئیس دانشگاه محول میگردد
-
-
-
اهم مسئولیتهای استادیار پژوهشی از منظر آییننامه استخدامی
-
مطابق فصل چهارم آییننامه استخدامی اعضای هئیت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مورخ 27 اسفند 1390:
-
پژوهش در دانشگاه
-
ارائه خدمات علمی، آزمایشگاهی به دانشگاه و خارج از دانشگاه بر اساس مصوبات هیئت رئیسه دانشگاه
-
انجام امور کارشناسی و مشاوره علمی و هدایت و نظارت بر پروژههای پژوهشی و پایاننامههای تحصیلات تکمیلی
-
شرکت در سمینارها، کنفرانسها و مجامع علمی و تخصصی
-
شرکت در شوراهای داخل و خارج از دانشگاه به تشخیص مقام مافوق
-
مشارکت و حضور در فعالیتها و کارگاههای آموزشی و فرهنگی و دانشافزایی
-
شناسایی مسائل و چالشهای کاربردی و تبدیل آن به پروژههای کاربردی
-
انجام سایر وظایفی که از طرف مدیر گروه و رئیس دانشکده و یا رئیس دانشگاه محول میگردد
-
-
-
شرکت در جلسات گروه و شورای دانشکده
-
پس از شروع به کار به عنوان هیئت علمی در دانشکده/پژوهشکده بسته به تخصصتان، شما به عضویت یکی از گروههای علمی دانشکده درمیآیید.
-
به عنوان یکی از اعضای گروهتان امکان مشارکت در تصمیمات گروه خود (که در جلسات گروه اتخاذ میشوند) را خواهید داشت.
-
همچنین به عنوان یکی از اعضای دانشکده/پژوهشکده خود، امکان مشارکت در تصمیمات دانشکده/پژوهشکده خود (که در جلسات شورای دانشکده/پژوهشکده اتخاذ میشوند) را خواهیم داشت (البته در مواردی محدود امکان مشارکت شما در رأیگیریها پس از تغییر وضعیت استخدامی شما به رسمی-آزمایشی یا رسمی-قطعی میسر خواهد بود).
-
حضور در جلسات گروه و شورای دانشکده الزامی است و در صورتی که به دلیلی امکان حضور در جلسه را ندارید میبایست پیش از جلسه و با ذکر دلیل، عدم حضور خود در جلسه را به مدیر گروه خود اعلام نمایید.
-
توجه کنید لازم است از طریق مدیر گروه خود تقاضا کنید نام شما به لیستهای ایمیلی گروه و دانشکده نیز اضافه گردد. زمان و مکان جلسات از طریق ایمیل اطلاعرسانی میگردند
-
-
داشتن دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دوران پیمانی
-
استاد راهنمای دانشجوی کارشناسی:
-
محدودیتی بابت راهنمایی دانشجویان کارشناسی وجود ندارد.
-
استاد راهنما بودن برای دانشجویان کارشناسی برای شما امتیاز فرهنگی داشته و در فرایند تبدیل وضعیت و ارتقای شما موثر است. (برای جزئیات بیشتر به سوال: «فعالیتهای موظف فرهنگی در دانشگاه شریف» مراجعه نمایید.)
-
-
تعریف پروژه کارشناسی:
-
محدودیتی برای تعریف پروژه کارشناسی برای شما وجود ندارد.
-
تعریف پروژه کارشناسی برای شما امتیاز پژوهشی داشته و در فرایند تبدیل وضعیت و ارتقای شما موثر است. (برای جزئیات بیشتر به سوال: «انتظارات پژوهشی از شما؟ چند مقاله باید منتشر کنید؟» مراجعه نمایید.)
-
داشتن دانشجوی کارشناسی ارشد:
-
محدودیتی بابت راهنمایی دانشجویان کارشناسی ارشد چه در جایگاه استاد راهنمای اصلی، چه در جایگاه استاد راهنمای همکار و چه در جایگاه استاد مشاور وجود ندارد.
-
هدایت دانشجویان کارشناسی ارشد برای شما امتیاز آموزشی و پژوهشی داشته و در فرایند تبدیل وضعیت و ارتقای شما موثر است.
-
-
داشتن دانشجوی دکتری:
-
تا قبل از تبدیل وضعیت به رسمی-آزمایشی امکان هدایت دانشجویان دکتری را به صورت مستقل نخواهید داشت.
-
با این حال میتوانید استاد مشاور یا استاد همکار دانشجویان دکتری باشید.
-
هدایت دانشجویان دکتری برای شما امتیاز آموزشی و پژوهشی داشته و در فرایند تبدیل وضعیت و ارتقای شما موثر است.
-
-
برای جزئیات بیشتر به سوالهای: «انتظارات پژوهشی از شما؟ چند مقاله باید منتشر کنید؟» و «انتظارات آموزشی از شما؟ چند درس باید ارائه کنید؟» مراجعه نمایید.
-
-
-
-
انتظارات آموزشی از شما؟ چند درس باید ارائه کنید؟
-
انتظارات آموزشی از شما متنوع بوده و بسته به فعالیتهایی که میکنید میتوانید انتظارات آموزشی از خود را برآورده سازید (تدریس، راهنمایی پروژه کارشناسی، استادی کارآموزی و موارد دیگر).
-
به عنوان یک هیئت علمی پیمانی در هر نیمسال تحصیلی 10 واحد موظف آموزشی دارید (به غیر از اولین نیمسالی که شروع به کار میکنید که این عدد 7 است).
-
بدین ترتیب انتظار میرود در هر نیمسال تحصیلی 2 درس (معادل 6 واحد) تدریس نمایید و مابقی واحدهای موظف را نیاز با راهنمایی پروژه کارشناسی، استادی کارآموزی و … پر کنید.
-
توجه داشته باشید اگر جمعیت کلاس زیاد باشد واحد معادل آن افزایش مییابد.
-
برای آگاهی بیشتر از جزئیات به آییننامههای مربوطه که در سایت شریف پرافز (profs.sharif.edu) موجود هستند مراجعه نمایید. (برای آشنایی بیشتر با سایت شریف پرافز به سوال: «پرتال پژوهشی اساتید (سامانه profs)» مراجعه نمایید.)
-
-
چارت سازمانی دانشگاه چگونه است؟
-
برای دیدن چارت سازمانی دانشگاه به نشانی sina.sharif.edu/nemoodar.php مراجعه نمایید.
-
همچنین در نشانی sina.sharif.ir/admins/admins.htm میتوانید مدیران و مسئولین فعلی دانشگاه را بشناسید.
-
برای آشنایی با هیئت رئیسه دانشگاه به نشانی www.sharif.edu/هیئت-رئیسه مراجعه نمایید.
-
برای آشنایی با هئیت امنای دانشگاه به نشانی president.sharif.edu/هیأت-امنا مراجعه نمایید.
-